Lumea este prea mică

World is not enough era titlul unui film din seria James Bond. Într-adevăr, pentru oamenii care vor să facă lucruri grozave, lumea nu este atât de mare. Și ce este și mai trist, nu există atât de multe posibilități pe cât ar putea părea la prima vedere. Și nu este vorba despre resurse naturale, tehnologie, etc., este vorba despre cea mai valoroasă resursă a planetei: oamenii.

Mai ales în țările dezvoltate, dar în cultura occidentală în general, există organisme care încearcă să sensibilizeze opinia publică la problemele legate de risipirea resurselor naturale, distrugând mediul înconjurător, dispariția speciilor. Dar nimeni nu încearcă să sensibilizeze opinia publică când vine vorba de irosirea celei mai importante resurse a unei țări, și a planetei: oamenii. Sunt unii care se plâng de suprapopulare. Este absolut adevărat că suprapopularea este o problemă în unele regiuni, din cauza resurselor limitate. Malthus este primul care a semnalat problema creșterii prea rapide a populației față de creșterea resurselor naturale care sunt necesare unei societăți umane.. Malthus, care considera războiul o soluţie pentru problema pe care o semnalase, i s-a răspuns că, în afară de el, nimeni nu era în exces pe planetă. Poate niște occidentali, care sunt îngrijoraţi de suprapopularea unor regiuni ale planetei, care nu sunt suprapopulate, ca Africa care este de fapt subpopulată, ar trebui să se răspundă la fel și astăzi, asta cu exceptia lor, nimeni nu este in exces.

Reducerea fertilităţii şi creşterea fenomenelor de vârstă reproductivă în spiritul evoluţiei umane.

Sunt unii care se plâng de îmbătrânirea populației. Și aceasta este într-adevăr o problemă în anumite regiuni, mai ales în zona euro-atlantică. Rata natalității scade, ca urmare a unor schimbări culturale cauzate în principal de prosperitate, ceea ce a dus și la creșterea speranței de viață. Din punct de vedere evoluţionist, Cred că nu avem de ce să ne îngrijorăm pentru rata scăzută a natalității, dar ar trebui să ne îngrijorăm că speranța pentru o viață sănătoasă, care este legat de productivitate și de costurile sociale legate de îmbătrânire nu ține pasul cu ea. Din păcate, deşi se studiază fenomenul de îmbătrânire, iar cercetarea patologiei vârstei costă milioane de dolari, există un anumit scepticism legat de posibilitatea de a trata sau preveni îmbătrânirea. În acest moment, nu există nicio metodă de încetinire sau oprire a fenomenului de îmbătrânire pentru oameni. Toate produsele de întinerire, a încetinirii îmbătrânirii, sunt doar false. Stilul de viață este încă singura metodă de a păstra o viață sănătoasă până la bătrânețe.

Dar dacă scăderea natalității a fost corelată cu o creștere proporțională a duratei vieții sănătoase, am putea vorbi despre o nouă etapă a evoluţiei umane, o nouă etapă de umanizare, o idee care a fost prezentată în Civilizația foametei. Omul se distinge dintre cele mai înrudite primate printr-o fertilitate scăzută, dublată de durata lui lungă de viață. Viața umană este foarte lentă, adică dezvoltarea lui, maturizarea lui este foarte lentă, copilăria lui este foarte lungă, perioada de dependență a copilului este neobișnuit de lungă. Ființa umană este o specie cu viață lentă și lungă într-un ordin de animale cu viață lungă și lentă: primate. De asemenea, au o fertilitate mai scăzută decât alte mamifere. În general, există o corelație pozitivă la mamifere între durata de viață a unei specii de mamifere și dimensiunea creierului în comparație cu corpul, iar unul negativ cu fertilitatea. Există o teorie despre originea acestei conexiuni în Civilizația foametei. Răspunsul evoluționist la creșterea duratei vieții este o fertilitate mai scăzută și o vârstă de reproducere și mai avansată. Faptul că oamenii au ales să aibă copii mai târziu, mai ales persoanele educate, este rezultatul evoluției speciei noastre. Putem spune că evoluția noastră face încă un pas înainte, în aceeași direcție.

O viață mai lungă, cu o vârstă de reproducere mai înaintată, este mai puțin economic pentru o specie. Interesul unei specii este ca genele ei să fie cele mai bine reprezentate la un moment dat. Dacă acest lucru se realizează printr-o viață mai lungă a membrilor acestei specii, și nu printr-o viață mai scurtă și o investiție mai mare în reproducere (tip de strategie), avand in vedere ca reproducerea este un proces costisitor din punct de vedere energetic, specia este pusă în valoare din punct de vedere energetic.

Sunt unul dintre cei care consideră că se poate face ceva pentru creșterea duratei de viață a acestei specii; în plus, Consider asta o datorie pentru evoluția noastră. Este nedrept ca o persoană, fie că este vorba de un șofer de tramvai și nu de un cărturar, artist sau om de afaceri, trăiește atât de puțin. Orice individ este o instituție, cine poate oferi mai mult.

Speranța gândirii logice și a sentimentului liber în prezent

Există o problemă că majoritatea oamenilor din zilele noastre nu supraviețuiesc, astfel încât să își atingă potențialul genetic natural. Speranța de viață a unei fete care s-a născut în Africa este de aproximativ 50 ani. În unele țări, situatia este mult mai grava, de exemplu Botswana, unde, din cauza SIDA, durata medie de viață este 36 ani. Acces la educație normală, la gândirea logică, scăderea șanselor de a manifesta potențialul genetic al unei persoane care este născută într-o țară nedemocratică din Lumea a Treia. Milioane de oameni care sunt contemporani cu noi, milioane de copii care se nasc acum, sunt condamnați pe viață să nu aibă acces la apă, hrana adecvata, medicamente, și educație adecvată și gândire liberă. Sunt milioane de oameni care au acces la alimente, adăpost, medicamente, dar care sunt pierduţi pentru societate din cauza educaţiei. Milioane de oameni care nu vor inventa niciodată, descoperi ceva, deși unii dintre ei au potențialul intelectual pentru asta. Milioane de oameni care sunt risipiti, al cărui creier este plin de superstiţii (de exemplu în Africa), care au dificultăţi în asimilarea principiului simplu de cauză-efect, care stă la baza științei occidentale. Alte milioane de oameni sunt transformați în epave din punctul de vedere al gândirii raționale prin îndoctrinare religioasă sau echivalent (comunist, situatia Coreei de Nord). Milioane de copii bărbați condamnați să fie misogini, milioane de copii de sex feminin condamnate să fie conștiente și inhibate devin incapabile să aibă o viață de familie și socială considerată normală în cultura noastră, copii care, indiferent de sex, nu vor asimila niciodată valori precum drepturile omului sau democrația (în ţările fundamentaliste musulmane, dar nu numai). Acești copii nu vor avea șansa unui normal, viata libera, nu vor avea șansa să se exprime cu adevărat. Războiul împotriva terorismului ar fi trebuit făcut pe acest plan, nu cu armele. Acești oameni, în cadrul globalizării, nu numai că se pierd, dar devin o amenințare pentru modul nostru de viață.

Din păcate, în cultura occidentală sunt mulți care îi discriminează pe alții din diferite populații sau culturi, cărora li se refuză capacitatea de a inventa și de a crea lucruri importante. Întrebarea pentru acești occidentali superficiali este dacă pot face invenții, descoperiri, crea capodopere. Dacă ar ști cum se fac aceste lucruri, cat de importanta educatia, gândirea și simțirea liberă sunt în proces de creație. Dar este mult mai ușor să pui o etichetă decât să încerci să înțelegi un fenomen. Acești oameni sunt asemănători cu cei cărora le neagă posibilitatea de a face lucruri mari pentru progres. Ceea ce este și mai interesant este că există unii oameni pentru care rasele umane actuale nu sunt suficiente pentru capacitatea lor de a discrimina., deci folosesc oameni preistorici pentru a satisface această necesitate. Bărbatul de Neanderthal a fost și el supus acestor discriminări rasiale.

Dincolo de neandertalieni’ capacitatea intelectuală de a dezvolta tehnologii, pentru a crea artă, ne confruntăm cu problema oamenilor prezenti, din care foarte puţini se pot implica cu adevărat în progres, din cauza societăţilor în care s-au născut. În plus, luând în considerare perspectivele actuale ale multor culturi, aproape orice relație socială a unei persoane raționale cu oamenii de rând devine periculoasă.

Autor